Spirulina -jauhe

Ostin lauantaina Spirulina jauhetta, koska olen kuullut siitä niin paljon hyvää. Tätä tuotetta suositellaan, mm. urheilijoille ja kasvisruokavaliota noudattaville suuren proteiinipitoisuutensa ansiosta. Spirulinan pitäisi olla myös täynnä antioksidantteja.

Se sisältää enemmän välttämättömiä ravintoaineita kuin mikään muu ruoka-aine. Spirulina on ihanteellinen proteiinin lähde, ja se imeytyy kehoon helposti. Se sisältää myös suuria pitoisuuksia kaikkia välttämättömiä aminohappoja. Spirulina sisältää huomattavasti enemmän A-vitamiinia kuin porkkanat, 50 x enemmän rautaa kuin pinaatti ja yli 50 x enemmän kalsiumia kuin maito. Se on voimakas antioksidanttien lähde (zeaksantiini, luteiini ja astaksantiini) ja se auttaa kehoa taistelemaan sairauksia vastaan.

Spirulinassa on paljon lehtivihreää (Spirulina ja Chlorella ovat kaksi maailman eniten lehtivihreää sisältävää kasvia) ja siitä kerrotaan näin Arnican homeopaatti.com sivuilla:

Lehtivihreällä on erittäin suuri vaikutus eläinkunnan vereen johtuen siitä, että lehtivihreän molekyylinen rakenne on lähes täysin sama kuin punasolujen. Lehtivihreä rakentuu magnesiumin ympärille kun taas veri raudan. Ei siis ole sattumaa, että lehtivihreää kutsutaan usein kasvien vereksi.

Lehtivihreän vaikutuksia ovat mm.

  • hidastaa bakteerien kasvua kaikkialla kehossa
  • hidastaa hiivan ja sienten kasvua suolistossa ja siten myös muualla
  • poistaa kehosta lääkeaineita ja myrkkyjä, neutralisoi karsinogeeneja
  • estää hampaiden heikentymistä sekä ientulehdusta
  • taistelee kaikkia kehossa olevia tulehduksia vastaan
  • auttaa veren rakentamisessa ja puhdistumisessa
  • auttaa eri kudosten korjaamisessa
  • suojelee säteilyltä
  • tukee suolistobakteereja
  • parantaa maksan toimintaa ja puhdistaa siihen kertyneitä myrkkyjä
  • auttaa vaikutuksellaan vereen hapen kuljetuksessa
  • aktivoi entsyymeja (mm. A, E ja K vitamiinin tuotannossa)
  • tasoittaa verensokeria
  • laskee verenpainetta
  • rauhoittaa mieltä
  • poistaa nesteitä
  • sisältää antioksidatiivisia entsyymejä jotka neutralisoivat vapaita happiradikaaleja

Tuo estää ientulehduksia on ainakin mulle hyvä homma ja myöskin se, että se sisältää paljon kalsiumia. Minä kun en yhtään tykkää maidosta, niin hyvä, että sitä saa sitten jostain muualta. Syön tosin ”partaäijä” jugurttia, juustoa ja mantelimaitoa, mutta lisä ei ole ollenkaan pahitteeksi.

Superfoodit.com sivuilla on vielä lisää infoa tuotteesta.

Kaikenkaikkiaan tuote vaikuttaa mielenkiintoiselta. Tuttavani kertoi sen nostaneen hänen tuttavansa rauta-arvot kohdilleen parissa viikossa alhaisista lukemista. Itselläni ei rauta-arvojen kannalta pitäisi olla ongelmia, mutta mielenkiinnolla odotan muita vaikutuksia. Otin tuotetta eilen ensimmäisen kerran ja tuskin se heti ”näkyy” missään, mutta jahka jotain huomaan, niin raportoin spiruliinasta uudelleen.

Mainokset

2 kommenttia artikkeliin ”Spirulina -jauhe

  1. Minä en pystynyt jauhetta viikon jälkeen enää nielemään maun vuoksi. Jauheen jämät menivät pojan synttäreillä hirviösmoothin salaiseksi ainesosaksi. Tummanvihreä jauhe värjää kaiken myrkyn vihreäksi ja myrkkyä pojat innolla joivat. Muutkin superfood jauheet jäävät meillä syömättä. Macasta laihduin, koska oli oksennuksen tunne kurkussa koko ajan.

    1. Hahha voi ei. Joo kyllä siitä tulee aika paha maku, mutta itse laitan smoothien sekaan vain vajaa teelusikallisen niin ei niin paljoa maistu. Tyttökään ei pistä pahakseen vaikka oon laittanut sitä vähän maidon sekaan. Kaippa se vähäkin on tyhjää parempi. ;)

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s